Om året som gått

Jag som hade tänkt lägga upp en eller två bilder från varje månad under tvåtusentretton för att göra den ultimata årssummeringen, jag glömde förstås usb-minnet med alla bilder hemma hos min far. Nåväl, en får väl överleva ändå. I skrivande stund har jag magont och nackont, såhär kvällen innan nyårsfirandet. Imorgon firar vi in det nya året och jag gör det såklart med mina bästa. Dock saknas en liten hög med fint folk men det får gå ändå. Då ska vi släppa taget om tvåtusentretton och välkomna tvåtusenfjorton med något sånär öppna armar. Men innan jag gör det så tycker jag ändå att några små glimtar ur tvåtusentretton kan vara värda att nämna.
 
I januari och februarivar det mest krogen jag hängde på om helgerna, samma sak gällde Maria och Lovisas dåvarande lägenhet. Som det även spenderades mycket tid i ända fram till sommarens slut. Vi drack tre apor nästan varje fredag och hängde mycket i Christoffers lägenhet också.
Många dagar var jag skoltrött och klagade säkert ganska mycket. Jag minns att mitt huvud bråkade mycket också, en massa beslutstagande om att göra slut och så vidare.
I april fyllde jag nitton år och firade det på min altan med bra människor och blev tre muminkoppar rikare.
En kväll i början på maj grät jag på en toalett framför en vän och talade om att jag inte ville längre och dagen därpå gjorde jag slut med en av de bästa människorna jag någonsin mött.Jag gick på låtsasbal med bra människor och träffade en kurator också.
Månaden därpå tog jag studenten(best day ever) och var glad över att sommaren äntligen kommit för att stanna på riktigt. Därmed tog jag sommarlov och förblev arbetslös hela sommaren, men det gick bra ändå. Under sommaren träffade jag på en mysig grabb med fina lockar som jag spenderade väldigt mycket tid med. Som jag sedan fortsatte att umgås med som sedan kom att bli en liten pojkvän till mig. Håhå, jaja, som det kan bli. Sommaren innebar också en drös med picknickar och vindrickarkvällar på Alice's altan. Jag besökte Montenegro med ena delen av familjen och Gotland med den andra delen. När sommaren tog slut for två vänner åt varsitt håll. Den ena åt Öland och den andra till England. Det kändes knäppt och konstigt eftersom vi tidigare spenderat nästintill varje dag tillsammans.
I september flyttade grabben till grannlandet och införde därmed ett litet långdistansförhållande med mig som (som tur i oturen) inte höll särskilt länge. Han flyttade hem igen. Samma månad blev min fantastiska, fina katt påkörd på bilvägen bortom mitt hus.
Månaden därpå fick jag börja jobba på dagis som vikare några dagar hit och dit. Jag planerade en flytt som aldrig blev av. Jag umgicks mycket med Ebba och andra bra människor. Och det var ganska varmt ute för att vara Oktober.
De två sista månaderna av tvåtusentretton flyttade Adam hem och vi kunde återigen träffas såsom vi träffats förut. Jag firade tre vänners födelsedagar och var konstant sjuk. Jobb hade jag fått mer utav och det var ju roligt. Sedan skedde saker och ting på ett vis jag inte hade önskat men tror att jag lärde mig något av det också. Sen blev det jul och den var jättefin trots att min mamma inte var med den här gången.
Det har varit ett fint och bra år och trots att saker och ting har förändrats har det varit bra. Även om min katt dog. Även om det tog slut. Även om den där flytten inte riktigt blev av. För så många bra saker inträffade ju också, mest bra saker tror jag. Känner mig en smula vemodig inför 2014 då jag inte riktigt vet vad det kommer innebära. Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: inga kommatecken här inte

haha älskar "den som lever får se" ! FINT ÅR FINA DU längtar tills jag får krama om dig och alla andra och fira in det nya året PUSS

2013-12-31 @ 15:14:27
URL: http://wanderer.blogg.se
Postat av: lovisa

Vi har ju haft ena riktiga fina stunder och it kind of sucks att inte ses varje dag i en skolkorridor eller i en textlektionssal och hata you know who... :)

2014-01-01 @ 17:07:03
URL: http://slashuniverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0