Crying tears of gold, like lemonade

Bilden visar en liten del av en favoritplats, en plats jag älskar att promenera längs. Under ungefär fyrtio minuter hinner man passera åkrar, en äng, små röda hus med vita knutar, söta kossor i en hage eller två, ett blomsterland och skog. Här känner jag lugnet som mest. Och fy vad behövligt det är, när hjärtat slagit alldeles för hårt, och alldeles för snabbt i några nätter, som nästan skrämt slag på en.
 
De senaste dagarna har jag jobbat en del men även hunnit med annat kul då både onsdag och idag, fredag inneburit ledighet. Bland annat har jag övningskört med pappa, ätit på Rosengrens skafferi med Adam, druckit öl och cider en onsdagskväll, köpt en ny jeansjacka & ljuslyktor på rea, druckit litervis med te och besökt min fina gammelmormor som förflyttats från sjukhuset till ett litet äldreboende. Ikväll vankas det antingen fest eller vilokväll i sängen med chips och dipp, och fy vad jag känner att det lutar så mycket mer åt alternativ nummer två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0